söndag 14 februari 2010

Depp...

...har jag hamnat i nu. Jag har en liten sjuklig 2-åring här hemma. Började ju på dagis i höstas och har sedan dess varit mer eller mindre konstant sjuk. Jag kan lätt räkna de veckor jag varit på jobbet en hel vecka på en hand. Och någonstans mitt i allt det här så har jag ju den där känslan av att det här inte är vad jag innerst inne vill. Jag vill egentligen inte lämna en liten 1½-2-åring på dagis. Jag tycker det är för tidigt och uppenbarligen har hon ju inte skaffat sig så bra immunförsvar ännu, utan minsta förkylning kastar sig över henne och verkar stortrivas hos henne! Hade mer än gärna väntat ett år till med dagis ...men så är det ju den här stressen och pressen både ekonomiskt och även med jobbet. Jag vill ju verkligen ha kvar mitt arbete som jag trivs med så bra! Känns som om livet är ett enda ekorrhjul och man springer som en vettskrämd liten hamster för att hinna med allt och sedan upptäcker man att det var livet som rullade på där utanför...och det hann man inte riktigt med...

ville bara skriva av mig lite av min frustration, ledsenhet och uppgivenhet. Hoppas det ska bli bättre när det äntligen blir vår nån gång!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill ge dig en kram och säga att jag känner igen mig.
Varje gång Elmer börjar nysa och låta tät får jag magknip eftersom jag ser nya vab-dagar framför mig... och nya öroninflammationer.
Att ringa till jobbet och säga att man måste vara hemma och de måste fixa vikarie känns skit. Visst är Rickard också hemma men han jobbar ensam och kan inte ens ringa in någon vikarie, så det är mer sårbart för honom att vara hemma. Oj, nu blev det mycket om mig... jag ville bara säga att jag förstår PRECIS vad du menar/känner. Kram! Jenni

Annas Lycka sa...

Det är så jag minns småbarnstiden med, fast olika mycket för olika ungar. Ludde har ju haft det värst, sjukskriven som 2 åring, vem vill ha det så. Men se nu känns det så långt borta och han är en stor kille. Kanske ingen tröst men det är så det är och jag är säker på att våren kommer bli helt annorlunda.

Har man barn som lätt blir sjuka är det ju super jobbigt. Men Du får tänka på att E fått vara rätt mycket frisk, hon har ju haft det rätt bra när det gäller att slippa vara sjuk. Det är ju olika.....olika barn.Jaja....solen var är du ????Anna