söndag 15 mars 2009

Gardin i hallen!


Min syster (Annas lycka) och jag sydde för en liten tid sedan en hissgardin eller snarare "rullgardin" till hennes sovrumsfönster. Jag tyckte den blev så himla fin så jag bestämde mig för att göra en likadan själv. Sagt och gjort! Nu hänger den så fint i vårt lilla hallfönster. Sydd i vitt jättefint linnetyg och bomullsspets att knyta med. Sydde kanaler upptill och nedtill. Trädde en vit list upptill och skruvade i små krokar längst upp på kanten att fästa den i väggen med. Nedtill en likadan list som sedan rullades upp så att det blir en liten rulle längst ner. Superenkelt!

1 kommentar:

Söta Prickar sa...

Hej! och vad kul att hitta "hem till dig" Tack för att du lämnade kommentar hos mig. Hissgardinen var superfin, kanske kan man försöka att göra sådan :)
Kram Lotta