måndag 30 mars 2009

Nysytt!


Äntligen har jag fått sytt ett av mina många kuddprojekt som jag så länge haft i mina tankar! Tiden räcker inte riktigt till för att förverkliga alla saker jag vill göra! Men nu är kuddfodralet klart! Vitt linnetyg och vita smala spetsar i bomull som jag fyndat billigt! Sydde i en vit dragkedja för att lätt kunna ta ur kudden och tvätta kuddfordralet, vilket lär behövas ibland med två små kladdefior här hemma! :)Använde mig av stryka-på-text Carpe diem som jag köpt på Tradera och det blev hyfsat bra. Tycker dock att det blänker lite grand...men på det stora hela är jag nöjd! Nu pryder den soffan så fint i vardagsrummet som f ö väntar på nya gardiner också. Får se när tid finns för detta lilla projekt!

2 kommentarer:

Tessie sa...

Vilken fin kudde du har sytt. Det är roligt med egen tillverkade unika grejer :)
bara man har tid till att genomföra alla sina projekt *s*

Ha det bra!

Kram Torparfrun

Jes/Vita villa vila sa...

Hej där,

Kika in till mig ett slag :)

Kram Jes ♥